Ready Player One (Spielberg)

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Offline nemesis

  • In der Vergangenheit lebender
  • Die Großen Alten
    • Videosaurier
      • Show all replies


    Zitat von: Entertainment Weekly
    It's the future. But … it sucks.

    At least, the real world does. In Steven Spielberg’s adaptation of Ready Player One, there is a happy escape: The OASIS, a virtual reality wonderland that is saturated in a love of all-things-‘80s.

    The movie isn’t out until March 30, but as part of EW’s Comic-Con preview, we present a first look at actor Tye Sheridan as Parzival (real name: Wade Watts), using his VR visor and haptic gloves to disappear into a realm where movies, cartoons, comic books, and TV shows from the good old days make life in 2045 more bearable.

    Spielberg’s own work helped define this era, but in his adaptation of Ernest Cline’s book he’s putting his own filmography aside (apart from the time-traveling Delorean from Back to the Future, which he executive produced.)

    Cline says he wouldn’t be a writer “if I hadn’t grown up on a steady diet of Steven Spielberg movie.”

    “His work directly influenced the narrative and the way that I told the story,” the author said. “So to have him directing, it’s too perfect to even be possible. And somehow it’s happened.”

    This image is Wade’s “hideout,” an old van where the orphaned boy stores his most treasured belongings. In Ernest Cline’s 2011 book, this is where the character goes to be alone, since he shares his aunt’s teetering trailer in the impoverished, Jenga-like “Stacks” with 15 other people.

    There’s extreme wealth in the world, but most people don’t have it. The only escape from this miserable existence is through the virtual reality simulation created by James Halliday (Oscar-winner Mark Rylance), who has recently shuffled off this mortal coil – but left behind a final game for his millions of users: Whoever solves his series of pop-culture quests wins the OASIS, along with its parent company, Gregarious Games.

    This digital getaway will be locked away – or at least become prohibitively expensive – if it ends up being taken over by the corporate IOI organization.

    So Wade and some of this fellow treasure-seekers are in a race with the rest of the world to protect it, uncovering clues in a game that will decide ownership of this innerspace.

    Parzival’s closest friends and allies are people he’s never met in real life: Art3mis (Olivia Cooke), Aech (Lena Waithe), and I-R0k (T.J. Miller) – while their greatest foe in this quest is Nolan Sorrento (Rogue One’s Ben Mendelsohn), who is IOI’s murderous chief of Oology.

    “Oology” is the study of eggs — a little in-joke about Easter eggs — and this image actually has a lot of them.


    Offline nemesis

    • In der Vergangenheit lebender
    • Die Großen Alten
      • Videosaurier
        • Show all replies

      Offline nemesis

      • In der Vergangenheit lebender
      • Die Großen Alten
        • Videosaurier
          • Show all replies
        Habt ihr das Bild oben mal genauer unter die Lupe genommen?
        Ja, hab aber nichts gefunden. Worauf spielst Du an?

        Ach, so Sachen wie Garfield-Sticker, Masters-Dose und so.



        Offline nemesis

        • In der Vergangenheit lebender
        • Die Großen Alten
          • Videosaurier
            • Show all replies



          Offline nemesis

          • In der Vergangenheit lebender
          • Die Großen Alten
            • Videosaurier
              • Show all replies

            Offline nemesis

            • In der Vergangenheit lebender
            • Die Großen Alten
              • Videosaurier
                • Show all replies



              Offline nemesis

              • In der Vergangenheit lebender
              • Die Großen Alten
                • Videosaurier
                  • Show all replies
                Ich spar mir mal etwas Schreiberei und quote, womit ich so ziemlich d'accord gehe.

                Es macht mir einfach keinen Spass mehr, mir diesen - für mich - seelenlosen und vor allem Ruhelosen Kram anzusehen.

                Ich hatte gehofft, Spielberg kann es reißen, aber für mich war zu keiner Sekunde ein Spielberg zu spüren. Da helfen auch keine Querverweise auf seine Filme oder andere Werke dieser generation. Zu SPÜREN war da für mich nix.

                Lediglich eine Szene hab ich extrem gefeiert. Die Szene, in der die Charaktere in einen bestimmten Film eintauchen, in den Sets rumlaufen etc. Locker die besten 7 Minuten des Films. Göttlich.
                Ansonsten wird nichts hängen bleiben.

                für mich war die größte Schwäche des Films dass er trotz seiner ganzen Anlehnungen, Anspielungen und Melancholie es gegen Ende nicht schafft das handwerklich zu unterstützen. Da wirkte der Film dann wieder wie einer diese modernen CGI Schrottfilme ala Transformers. Viel zu schnelle Schnitte, alles prasselt nur so über einen herein, man hat keine Zeit sich mal etwas genau anzusehen. Dabei sind gerade die Leute deren Knöpfe hier während des ganzen Films gedrückt werden jene die sich den Film in eher in einer ruhigeren Art gewünscht hätten.

                Spielberg-Feeling kam für mich leider zu keiner Sekunde auf. Und obwohl man tonnenweise Musik, Namedropping und Zeug aus den 80ern reinpackte (aber auch moderneres Zeug, z.B. die Serenity), wollte sich für mich kein Retro-Feeling einstellen. Als überladenes Wimmelbild war es ganz unterhaltsam, aber selbst für einen Blockbuster war mir die Story zu dünn. Dennoch sah man sich genötigt, gefühlt 20x zu erwähnen, dass Adventure das erste Videospiel mit einem Easteregg war, damit es auch das letzte Smartphone-Blag rafft.
                Den Hauptdarsteller fand ich auch extrem blass, das schlug für mich schon fast den halben Film K.O.
                Vielleicht reißt die Zweitsichtung noch was, mal schauen