The Dead Next Door von AB

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Offline Bloodsurfer

  • diagonally parked in a parallel universe...
  • Administrator
  • *****
    • Pfälzer mit saarländischem Migrationshintergrund
      • Show only replies by Bloodsurfer
    March 18: Anchor Bay DEAD NEXT DOOR DVD details

    A little while back (i.e., here), we told you that J.R. Bookwalter wanted to hear your vote as to whether you'd like to see a limited-edition special DVD of his Super-8 zombie epic THE DEAD NEXT DOOR. Now it seems that more than the fans responded; Anchor Bay has announced that it has made a deal with Bookwalter's Tempe Video to release an extras-packed DEAD disc in 2005, just in time for the film's 20th anniversary. Bookwalter tells Fango that the extras he tentatively plans to include are:

    - Digitally remastered transfer from the original Super-8 film elements, with updated titles and opticals
    - Dolby Digital 5.1 surround remix
    - Alternate "temp track" audio mix with the original actors? voices
    - Commentary by writer/director Bookwalter and other key production personnel
    - Extensive making-of featurette containing all-new interviews, rare behind-the-scenes footage and local TV appearances
    - Test footage from the planned 3/4-inch video shoot
    - Deleted and extended scenes
    - 1980 short film Zombie, which DEAD NEXT DOOR was based upon, with commentary by Bookwalter
    - Clips from the German and Spanish-dubbed releases
    - Frightvision 2000 reunion footage
    - Three Miles Out music video
    - Huge still gallery with press clippings, artwork and more
    - DVD-ROM PDF files of all six original screenplay drafts, which include never-filmed scenes

    Stay tuned for further details.


    Quelle


    Offline Sing-Lung

    • Hat Elefanten im Garten
    • Moderator
    • *****
      • Festen som aldrig tar slut...
        • Show only replies by Sing-Lung
      Dann werde ich mir diesen Film auch endlich holen!

      Ich brachte meinen Geldbeutel schlichtweg nie auf, als die Red Edition vor mir lag... ;)


      Offline Nation-on-Fire

      • Das Beste am Norden !
      • Die Großen Alten
        • Not everyone likes Metal - FUCK THEM !!!!
          • Show only replies by Nation-on-Fire
        Ich fand den Film eigentlich auch schon immer richtig cool, aber als ich bei einem Kumpel die Red Edition sah, hatte ich keine Lust mehr, mir die DVD zu  kaufen. Das war wie ne VHS  gucken.
        Aber das hört sich ja sehr gut an, die Version von AB,  auch die Extras machen einen Kauf interessant.
        Da werde ich wohl im näxten Jahr zuschlagen... :twisted:


        Offline Ed

        • Die Großen Alten
          • "The Feminist"
            • Show only replies by Ed
          Na ja, hab den eher mittelprächtig in Erinnerung... :? ...nicht schlecht, aber mit auch mit Sicheriet kein Kauf einer (teuren) AB DVD wert. Da würde mir ne LP Red Edition reichen bei dem Film, wenn überhaupt.


          Anonymous

          • Gast
          hm die vorhandene REd Edition ist  doch für sonen trash-film schon sehr sehr ordentlich... mit making off, kommentaren, musikvideos, re-union, trailern von anderen filmend des regiehumpels... glaube nicht das der film noch groß profitiert von einem rerelease - sooo doll isser dann ja auch wieder nicht.

          fiep!


          Ich finde es sehr gut, dass von AB eine DVD kommt, die muss einfach besser als die LP / Astro werden.

          Gruss MPAA


          Online Ketzer

          • Gefallener Engel
          • Global Moderator
          • *****
            • Warum?
              • Show only replies by Ketzer
            ich muß zu meiner "Schande" gestehen, daß ich ihn inzwischen gar nicht mehr soooooooo schlimm finde, wie nach dem ersten Sehen.

            Meine Astro ist ganz ordentlich, aber die Syncro  :lol:
            Can you tell my ghost
            That he doesn't belong here anymore
            Find another host
            'Cause this is my soul, my soul