Witch Hunter Robin

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

Da bin ich ziemlich gespannt drauf... Habe zwar noch nicht soooo viel über den Film gehört, aber allein das was ich von der Story schon mitbekommen habe interessiert mich sehr...

Leider weigert sich mein PC mit dem Trailer, aber wer Interesse hat, der kann auch mal hier etwas stöbern...

Nun, ich würde mir die erste Staffel auch gerne kaufen, aber den Leuten bei Ebay vertraue ich da nicht so ganz und ansonsten habe ich die nich nirgends im Angebot gesehen... Vielleicht kann mir da mal jemand helfen...


So ich dachte mir mal, dass ich hier mal was zur Story poste und vielleicht den einen oder anderen auch mal auf den Geschmack bringe...
...Ich bin im allgemeinen nicht so eine, die auf komödien steht, deswegen suche ich mir eher ernstere Animes auch raus oder welche, die nicht viel Witz dabei haben... Für Empfehlungen bin ich auch offen... :)

Aber hier mal die Story von Witch Hunter Robin:

WITCH HUNTER ROBIN FOLLOWS THE LIVES OF THE STN JAPAN (STN-J) TEAM WHO PROTECTS CITIZENS FROM THE THREAT OF MODERN DAY WITCHES.  SOLOMON (STN), BASED IN EUROPE, TRACKS INDIVIDUALS WITH THE WITCH GENE IN THEIR ANCESTRY AND TAKES ACTION AGAINST THOSE WITCHES WHOSE LATENT ABILITIES EMERGE BEFORE THEY CAN HARM THE GENERAL POPULACE.  WE JOIN THE STORY WHEN ROBIN, A WITCH HUNTER, ARRIVES AT STN-J HEADQUARTERS TO REPLACE A TEAM MEMBER WHO WAS LOST IN THE LINE OF DUTY.  ROBIN, A YOUNG 15 YEAR-OLD GIRL FROM ITALY, IS A "CRAFT-USER" WITH THE ABILITY TO CREATE AND MANIPULATE FLAME.  ARRIVING IN JAPAN, SHE MEETS THE VARIOUS MEMBERS OF STN-J INCLUDING AMON, HARUTO, MIHO, YURIKA, MICHAEL AND ADMINISTRATOR ZAIZEN.  ROBIN SEEMS TO HAVE A STRANGE FIXATION WITH AMON AND SEEMS TO FOLLOW HIS ORDERS IN ALMOST A FATHER-DAUGHTER WAY OR PERHAPS AS AN ENAMORED TEENAGER...OTHERWISE HER DEMEANOR IS RESERVED AND CAUTIOUS. AS WITH MOST MYSTERIOUS ORGANIZATIONS, STN SEEMS TO HAVE ITS OWN SHARE OF POLITICAL MANEUVERING AND MISTRUST. SOME IN ORGANIZATION ARE LOOKING OUT FOR THEIR OWN AGENDA AND ARE WARY OF WHAT SOLOMON HQ MIGHT KNOW OR BE PLANNING.  STN-J IS WORKING WITH A NEW DIVISION, "THE FACTORY", WHO HAS DEVELOPED A WITCH COUNTER-AGENT CALLED "ORBO" WHICH SEEMS TO NULLIFY THE EFFECT OF MOST WITCHES' POWERS.  IT'S HIGHLY EXPERIMENTAL AND ZAIZEN IS OVER-SEEING ITS FIELD-TESTING WITH MUCH SUCCESS.  FROM HERE, THE STORY OF STN-J UNFOLDS.