Die Location sollte im Stil von Dusk till Dawn sein und natürlich Starbesetzung.
schau mal hier Elena:
http://www.moviefans.de/a-z/s/silent-hill/
ZitatDie Location sollte im Stil von Dusk till Dawn sein und natürlich Starbesetzung.
Warum das im Stil von FDTD sein soll und was die Location aus diesem Film mit der Atmosphäre von Silent Hill zu tun haben soll, will mir irgendwie nicht ganzeinleuchten :? Bitte um Aufklärung!
Für gerade diesen Film würden mir persönlich auch unverbrauchte Gesichter viel besser gefallen, als Stars, die ich schon in hunderten von Filmen gesehen hab und die ich mit genausovielen Charakteren in Verbindung setze. Wenn sich der Film, von der düsteren Atmosphäre her, als auch von der Story her, nah an das Spiel hält, wird das bestimmt ein geiler Film. Das Game war schon so spannend und gruselig, dass ich die Hosen voll hatte... :lol: ;)
Vergleicht man jetzt mal zB. Resident Evil mit FDTD so finde ich, daß der Horror oder das "Grauen" total unterschiedlich rübergebracht wird. Und eben im Sil a lá FDTD sollte Silent Hill aufgebaut sein.
Meine Meinung
Zitat von: "Necronomicon"Vergleicht man jetzt mal zB. Resident Evil mit FDTD so finde ich, daß der Horror oder das "Grauen" total unterschiedlich rübergebracht wird. Und eben im Sil a lá FDTD sollte Silent Hill aufgebaut sein.
Meine Meinung
Hä? FDTD ist doch eine Komödie, komödiantisch aber sollte Silent Hill auf keinen Fall sein. Aber der Film sollte auch keine Videoclipästhetik wie Resident Evil haben.
Silent Hill lebt von den Augenblicken der Stille, der Gemächlichkeit der Erzählweise (Jedenfalls habe ich es so gespielt).
Allerdings fand ich die Story von Silent Hill gegen Ende ziemlich mies.
Das "schlechte" Ende hatte mir am besten gefallen, war dann später enttäuscht, das Happy End zu sehen.
Zitat von: "Die Säge"Zitat von: "Necronomicon"Vergleicht man jetzt mal zB. Resident Evil mit FDTD so finde ich, daß der Horror oder das "Grauen" total unterschiedlich rübergebracht wird. Und eben im Sil a lá FDTD sollte Silent Hill aufgebaut sein.
Meine Meinung
Hä? FDTD ist doch eine Komödie, komödiantisch aber sollte Silent Hill auf keinen Fall sein. Aber der Film sollte auch keine Videoclipästhetik wie Resident Evil haben.
Silent Hill lebt von den Augenblicken der Stille, der Gemächlichkeit der Erzählweise (Jedenfalls habe ich es so gespielt).
Allerdings fand ich die Story von Silent Hill gegen Ende ziemlich mies.
Das "schlechte" Ende hatte mir am besten gefallen, war dann später enttäuscht, das Happy End zu sehen.
Tja, aber diese Videoclipästhetik lockt mehr Zuschauer in die Kinos...
Mmh, Rauchen stimmt schon...sehr traurig...
Aber mach Hip Hop nicht für Kommerz schuldig...ich denke kaum, dass das einer dem Hip Hop was wert ist jemals wollte. Und das was Kiddies an Hip Hop hören ist eh nur Chartmüll ohne Sinn...
Hört euch doch mal Torch an ... Blauer Samt ist das beste Album das je in der Musikgeschichte gereleased worden ist. Wunderbare Texte ...
2. Hip Hop (Neue Rechtsschreibung: "Hipp Hopp"??): Nicht gerade meine Sache. Ich kann mir keine MUsik von Leute anhören, die scheinbar ungebildet sind. Ich konnte Prolls schon in der Schule nicht leiden, warum also sollte ich mir prollige Musik anhören? Aber jedem das seine...
Na ja, prollig... :?
Aber OK, bin kein Proll, aber habe in einem gewissen Masse nichts dagegen...liegt vermutlich an meiner Protesthaltung gegenüber den Sozis an meiner Schue, die ich in der Hinsicht nicht ausstehen kann. Natärlich komme ich (recht gut) mit ihnen aus. Aber ihre gesamte Art kotzt mich an, was mich dazu treibt, genau das Gegenteil zu leben!!!
(lol...will mri jetzt auch n Calibra kaufen...hehe...so gut getunt wie es geht natürlich...lol)
Hehe, rofl und wie...das ein Shelby GT 500 (!!!!!!!!!sabber, heul) meilenweit besser als jeder Opel oder VW ist brauchn mer gar net drüber reden...;-)...
aber sehe in nem realistischen Sinne, was ich mir leisten kann einen Calibra ls Traumwagen (den cih mir leisten kann) an....
Opel ? Tztztz ..... VW ? Tztztztz
Jungs, BMW ist die Macht, jeder der das Gegenteil behauptet ist noch nicht in einem gefahren :)
Ich hatte vorher nur Golfs bis ich zu BMW kam und da bleibe ich jetzt auch.
So, zurück zu Silent Hill ;)
Oooh, Masterboy, 5er, hehe :) ;)
Der kleine 520er, hat 140 PS und ist ein 4-Zylinder, oder ? Nicht verkehrt aber bei BMW habe ich die Erfahrung gemacht, daß es auf jeden Fall ein 6-Zylinder sein muß.. bei der 3er Serie. Alleine der Klang beim Anfahren *schwärm* 8)
Was haltet ihr von dem Baby hier ? Ich spare gerade... ;)
(http://autovote.freenet.de/graphics/cachepics/1759_thumb640x480.jpg)
So, guckst du hier:
520i mit 125 PS als 4- Zylinder (http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4027032&id=17419794&sc=&make=13&model=1648&pricefrom=0&euroto=0&zip=PLZ)
und hier:
ebenfalls 4-Zylinder (http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4039299&id=17565381&sc=&make=13&model=1648&pricefrom=0&euroto=0&zip=PLZ)
und hier:
Kein Einspritzer und nur 116 PS (http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4046579&id=17296056&sc=&make=13&model=1648&pricefrom=0&euroto=0&zip=PLZ)
und so weiter...
Der 518 wäre noch kleiner.
@ Masterboy
Wer lesen kann ist klar im Vorteil der altbeliebte Spruch :-P
Hast ja Recht was die Links betrifft, da habe ich gar nicht großartig drauf geachtet. Belassen wir es dabei, Silent Hill wird immer noch verfilmt und ich weiß halt, daß mein Kumpel einen hat 520 - 4- Zylinder- 140 PS. Er regt sich sogar immer darüber auf.
Ich bin diese Woche noch in der Werkstatt, da frage ich mal den Meister meines Vertrauens :)
@ EE 84
Oh ja, doch geht aber der silberne Calibra gefällt mir irgendwie besser wie das bunte Ding. Dein Vater setzt dir so Flausen in den Kopf ? Hehe ;)
Immer noch Pre-Production? Ich dachte die wären schon länngst am drehen :?:
New Interview with Christophe Gans settles some things once and for all
The interview was in a French magazine, but Boblecon1096 at the Silent Hill Forum was nice enough to offer up a translation... It seems kind of iffy in places, but eh, here it is:
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Adapted by Roger Avary and Roger Roberts after a story by Nicholas Boukhrief and Christophe Gans based on the popular Konami videogame, Silent Hill, (((co-produced, like the previous by Samuel Hadida (Necronomicon, True Romance, Resident Evil 1 and 2, Freeway, Nirvana and the coming soon movies Gypsy’s Curse and El Aura )))), profits from special effects and make-up from Patrick Tatopoulos and from one of the most interesting castings where we find familiar faces of fantasy movies like Alice Krige (Reign of Fire), Deborah Unger (Crash), Sean Bean (Boromir in Lord of the Rings), Laurie Holden (Marita Covarrubias in the X-Files) and Radha Mitchell ( Pitch Black ). This last one plays Rose, a woman that cannot accept the idea that her daughter is dying from a disease which doesn’t have any current treatment. Despite the protests of her husband, she runs away with her child to see a marabou. On her way, she goes across a portal that leads her in another reality and finds herself in the eerie and deserted town of Silent Hill. There, Sharon disappears and Rose follows what she thinks is the silhouette of her daughter. But she will come near many threatening creatures while a dark presence is haunting the area transforming anything it touches. The human townsfolk- what’s left of them- cannot run and have to battle uselessly against the darkness. Cybil, a police officer, teams up with Rose to help her cross the portal to the other side but Rose discovers that Sharon is only a pawn in a much more important game. To save her daughter, she will have to make an agreement with the Devil…
After Crying Freeman and Brotherhood of the Wolf, Silent Hill is the third full-length Christophe Gans’s movie. It shows his passion for videogames which have given birth to many cinematographic adaptations like Resident Evil. This time, however, the project seems more challenging. A reason for Écran Fantastique to be on the filming set of a masterpiece that should be in theatres next year…
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Are you a big videogame player?
Yes, a quarter of my life is on playing videogames.
Did you study this game with attention?
Actually, I played the fist game five years ago and I was on the middle of it when I called Samuel Hadida (the producer) to suggest making a movie about it. We passed the five next years talking about this project and it took a lot of time to convince the people from Konami about making a loyal movie to the game. The Silent Hill team is composed of three or four employees that are really attached to their works and accomplishment. They didn’t want someone to destroy their work. A lot of time passed convincing them that we were going to make the movie by respecting the rules of the game.
Did you try different methods to represent the darkness before opting for the numeric solution?
No, I saw Collateral, the Michael Mann movie and some moments, especially those who had a high image definition, succeeded in capturing the lightning; even the thinner ones surprised me. I was concerned about the way I was going to reproduce the darkness on screen so I can have a similar mood to the game where the character can see only with his lighter. We tried some shots with the photo director Dan Laustsen ( The League of Extraordinary Gentlemen, Darkness Falls, Brotherhood of the Wolf ) and we concluded that it will be interesting to work on high definition because we could obtain great elements that we could work with and darken with pleasure (:P). Like that, we find the game’s atmosphere where there are no shadows with a good well-defined image. I was also pleased to try the high definition for the first time. Of course, the rest of the movie, the foggy world and the real dimension, will be filmed on a normal roll. I think it is interesting to use the high definition for this specific dimension: the Darkness.
Elements inspired from other movies? Were you aware of the idea that by imitating the videogame, you were finding yourself copying movies that inspired the game?
Since I’m a big movie fan, I quickly saw the reference to Adrian Lynn’s Jacob’s Ladder when I played the first game. Especially in these two scenes: the infirmary room in the beginning of the game and the hospital sequence where we can see, in fact, the basis of the game. But I find that Silent Hill succeeded in creating a completely original world. So I wasn’t afraid in adapting it on screen and I’m pretty sure you won’t find anything of that superb Adrian Lynn movie. We all agree that Jacob’s Ladder is at the root of the game with other experimental movies like David Lynch’s movies. But Silent Hill is a creation so beautiful that it exists by itself without obvious references.
What are the challenges in turning videogames to movies for people who don’t know about the game?
It’s difficult of course. That is why we were three directors when we began to write the script. There was Roger Avary, director and scriptwriter, Nicolas Boukhrief, one of my friends, who is an excellent director but also an aficionado of videogames, and me. Here we are thinking, all the three of us, about the way we can make a movie that will satisfy the gamer public because we are on their side and we didn’t want to fail ourselves. Problem: how to make a movie for those who know the game and those who don’t at the same time? Silent Hill is a story even if it stays in the background most of the time. But if you play numerous times the fist game with attention then the second game and mostly the third one, you realize suddenly that the story has a great potential and that is what we are trying to explore in this movie.
Is this movie based on Silent Hill 2?
It’s the adaptation of Silent Hill 1 with some elements of SH3 that is the direct sequel of the first and with the look of SH2 that I appreciate on this theme. However, our goal is not to make three games in one movie. We are really trying to adapt the first game; we cannot resist the temptation to incorporate here and there elements of the 2nd and 3rd game though. When we read the strategy guide of the third game, we can see that the creator wanted to explain what happened in the first Silent Hill. It’s an interesting process (continues on…)
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because the first game seems spontaneous as a creation. But after that, we see that the creators tried to develop a real mythology. That is what we are going to realize in our movie: to stay absolutely loyal to the creator’s mythology that this last one tried to define from Silent Hill 2.
Is it difficult to lead Radha Mitchell in the sequence you are actually filming?
It is interesting to create a sequence of suspense with a monster that does not move. Of course, the Hollywood fashion these days is rather non-stopping movements and high-vitaminized montages. I think that sometimes, it is interesting to do the complete opposite.
Why did you choose her?
It is a question of feeling. If you have played Silent Hill, you know that each character has his own poetry. They are sophisticated and crooked at the same time. We always had that in mind during the casting. We weren’t looking for a star necessarily but for interesting comedians who developed their talents in independent movies like Alice Krige or Deborah Kara Unger. There are not well-known but we are sure they are going to bring something special to the movie. This one has been entirely financed by its title so why resist to the temptation of having a super casting? There is no need to take the people who are making the crowd scream at this hour. And when we see a great movie like Mulholland Drive by David Lynch, we doubt that the casting was done with any specific idea. It’s close to what we are trying to obtain here.
Will there be a lot of gore in this movie?
For me, Silent Hill is not a gore movie. It is more a disturbing one. I was afraid when I was playing because this game is constantly perturbing. We understand more or less what happened to that little girl and what they did to her. We desired to find this uneasiness in the movie but it is true that sometimes, it will be very gore.
Will the movie be rated G?
No, it’s impossible. There is gore sequences but also nudity. The pictures are disturbing, close to what we can imagine in the last Clive Barker. We are obviously not PG-13. I don’t have anything against these kinds of movies. It can happen that a movie be excellent even though it is PG-13 like The Others. Which is not even a PG-13, it is a G movie but that does not stop it from being scary. But our movie will probably not be in the same censure section. People who played the videogame know what it is about: a 10 year old girl immolated with fire. I don’t think that goes under a PG-13 rating.
How can we arrive in a balance between a beautiful picture and a seriously scary movie?
Difficult to say for the moment because I’m still on it and I can’t say if it is going to be as scary as the game. I’m doing anything I can so it can be it. It is difficult because we all know that the game is not only about beautiful images: there is the sound. The game is astonishing in the sound effect and the music. By the way, the music will be composed by Akira Yamaoka. He is the one from the games and I know that for all the fans across the world, it is an important element. His music is masterpiece. I used the original sh2 and sh3 music as a temporarily opening theme for the montage. It’s great because we know instantly if we got to something close to the game. Music is one of the essences of the game.
Explain to us the four dimensions of this world…
It is not just an idea in the game. It’s THE idea of the game. This one is built on many levels and I think the audience will like it because, on the intellectual plan, it is refreshing in its way on stacking up action and the different levels; the structure and the architecture. A big part of the game is about concept. The challenge with Silent Hill is a really difficult one because you can be in a world and suddenly you’re in another with the same structure as the previous one. We played a lot with this element in the movie.
And about creating the four looks?
Simple. We had 4 different versions of a same décor. This is important, because when you are adapting a videogame on screen, you must not just reproduce the story or the atmosphere but also the pleasure of playing the game. And in my opinion, I have not seen one single movie adapted from a videogame that gave me that feeling. And sometimes, a movie which is not a videogame adaptation, gives me that impression. Starship Troopers for example where I feel myself like inside a videogame. But most of the time, a movie based on a game, exploits just the title and does a massacre.
They don’t appreciate videogames as a form of art.
Exactly. I have an enormous respect for videogames. I sincerely believe that it is a form of art and I’m trying to reproduce Silent Hill as a game but also as the feeling I have when I’m playing it. It’s not easy to direct but I’m telling myself that, in the worst case, the movie will at least be respectful to the game’s roots.
According to you, is there any good movie based on a videogame?
For the moment, no.
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Are you going to take visual points from the game?
I can tell you that a part of the movie is filmed from a crane to reproduce the isometric points of view we find in the game. I began to tame this technique in Brotherhood of the Wolf for some sequences. In Silent Hill, I’m using it a lot. There are diving camera movements that twirl in all the directions and it was amusing to reproduce these effects. We have even conceived decors with removable sections just to have these crane movements and imitate those we see in the game. We went far away with that. In fact: we have 108 decors and outdoors for this movie. Since the movie lasts approximately 110 minutes, it gives us one décor/minute which is ambitious. Especially in a way where, usually, a movie is confined inside a house where it is not only one room that is filmed. But it is uncommon to have a whole movie that happens from a side to another of a whole town. It was a great challenge especially on the decoration.
How did you choose the decorator by the way?
Carole Spier (The Fly, eXistenZ, Naked Launch, Mimic ) is great and I loved her work so much during this last years, especially about what she did with David Cronenberg. I think she’s the right person and I was pleased to have her with me on this movie because it’s a dream project for a decorator. There were so many decors to build, so much scenes to link together! Sometimes, you will see three different locations that lay on the same movement. We were forced to do so because Silent Hill does not exist, especially with these 3 or 4 dimensions.
Are you building the decors little by little?
Sometimes, I link a scene shot indoor with an outdoor that we have changed completely. All the combinations are possible but the movie has been precisely entirely storyboarded and we are following the drawings square by square or we will be lost. We must not only work on the different decors but also on those dimensions. The storyboard is awfully sharp. In fact he is as detailed as the boards used for a cartoon. You should see some of these drawings. There are exactly what is going to be on screen.
Does the decoration follow exactly what is in the game?
Precisely. My quote on this movie was: “follow the game”. We all appreciate it a lot. Of course, we had to adapt the decors sometime because those in game are 3-D and it is another thing to build for real. But we followed them closely. The colors and other details were meticulously reproduced. Being a fan of the game, I would have been really sad if I don’t find him on screen.
What did you have to change?
Something that should surprise some dabblers of the game is the story that is usually in the background of the game. It is now on the surface of the movie. But all this has a purpose. Or else, we would have just a character running for an hour and half. It’s impossible to not bring the story on the surface. But there are two rolls of film that contain exactly what’s in the game: a character, alone in the streets, alone in the town, alone in the dark (now now don’t get all excited). I wanted to reproduce two rolls according to my game experience. But that’s not all. There is all the Silent Hill mythology. We are finally going to understand what happened in that town.
Why women as main characters?
It’s true that there are practically only women. Difficult to say why. When you will see the movie, you will understand what I mean. By thinking of all the elements in the game, we realized (Roger Avary, Nicolas Boukhrief and me) that we had to deal with an entire feminine world. We decided to create a feminine dimension for Silent Hill. I cannot say more without spoiling the game, but I feel that a way to focus on Silent Hill is feminine. If you study the game, you find out that the hero, even though he’s a man, acts in a way usually associated to women. They have affection for their children, they are sensitive and they cry. Remove the masculine appearance and you have a feminine sensitivity. The movie turns around to what is a mother to her daughter. I really felt that while playing the four games. I took the decision to insist on that point while adapting Silent Hill. We will see what fans think of it.
Did Roger Avary write a large part of the script?
Like I said, we all wrote it; Roger, Nicolas and me. Then Roger Avary worked hard on the dialogues since he’s excellent on that. It was logical to work like this together.
What will a person that does not know the game will learn from the movie?
We put the story on the surface precisely for that: It is not a movie only for the fans. It’s a movie for a various audience. It is also one of the reasons we took an entire feminine cast. To create something attractive and sexy in a subtle way. You will see, it’s a movie that you can watch without knowing the game at all.
What’s your favourite scene in the movie?
It’s hard to say. I love some of them but I had to reproduce Hell and Purgatory in this movie. Darkness is Hell and the foggy world is Purgatory. I have also to make a scene that evokes Paradise. I think this one is my favourite. It’s short but it’s my representation of Paradise.
Silent Hill, Suffering, Blood Rayne, Doom, Halo. Was kommt denn als nächstes?
Condemned! *lechz*
ALTER.....uuaaaaaaa!!!
Sieh erst mal den hier - ich schnall ab - ich hatte heute morgen einen Orgasmus, der den ganzen Tang nachhält...haben will...sehen will....
http://movies.yahoo.com/movie/1808718754/details
Weiss einer, wann er in Deutschland anläuft? SilentHill läuft ja zur FantasyFilmfestNight in Bochum am 1.April. Wenn er von da an nicht gleich in den kommenden Wochen sowieso in den Kinos erscheint, werd ich da auf jeden Fall reingehen.
aber ich hoffe insgeheim, dass silent hill etwas ruhiger ist und mehr auf Spannung setzt als auf explizite Gewalt.
Wobei; ich hab mal gelesen, dass es in "Silent Hill" doch recht heftig zugehen soll. Doch warten wir es ab.
Und ein kurzer Clip (http://youtube.com/watch?v=5hTp_2vFYUw&search=Silent%20Hill%20). Ist allerdings ganz schön finster.
Dass der Film beispielsweise nicht auf dem FFF lief hat offenbar ganz andere Gründe als gedacht...TriStar plant tatsächlich, den Film erst einmal mit einem "gewinnträchtigeren" PG13 in die Kinos zu bringen... 8O
Was für ein Mist ist das denn?
Zitat von: "nemesis"Dass der Film beispielsweise nicht auf dem FFF lief hat offenbar ganz andere Gründe als gedacht...TriStar plant tatsächlich, den Film erst einmal mit einem "gewinnträchtigeren" PG13 in die Kinos zu bringen... 8O
Was für ein Mist ist das denn?
Am heutigen Tag scheint es eine Menge negativer News zu geben ;)
Ich konnte mich nicht beherrschen und habe es mir angeguckt...
Es sind schon einige Spoiler dabei, aber das Video hat mir fast die Tränen in die Augen getrieben. Es wird genau der Film werden, den wir uns alle wünschen, daran besteht kein Zweifel! Selbst der Sound und die Musik ist genauso wie in den Spielen, von der Optik mal ganz zu schweigen.
Ach du lieber Himmel, ich lese bisher nur Verrisse. Alle schreiben sie "Leblos", "Langatmig", "Schlecht geschauspielert", "Miese Dialoge", "Unverständlich",...
Alle Kritiker sind sich zwar einig, der Film ist wie das Spiel, aber das scheint wohl der Schwachpunkt zu sein. Es fühlt sich an, als würde jemand spielen und man würde es auf der großen Leinwand beobachten.
Also ich gebe nix auf die ganzen (schlechten) Kritiken und freu mich nach wie vor wie ein kleines Kind auf den 11.05! Hey, nur noch 2 1/2 Wochen - HELL YEAH!!! :)
OK, alles klar, läuft dort morgen :D
Denke mal da werde ich mich dann wohl hinbegeben :D
Silent Hill :arrow: 6,5/10
Tja wohl der erste hier, der ihn gesehen hat und einer der wenigen, der sich jetzt nicht völlig verrückt gemacht hat, weil er sich net sooooo drauf gefreut hat.
Tja, was soll ich sagen: war OK ;-) net mehr und net weniger. Ich weiß auch net warum der Funken net so ganz übergesprungen ist, die Creeps waren ja teils geilst (Mr. Dreieckshelm und Riesenschwert, der Typens mit dem Stacheldraht, ... alles bekannt von den Postern ;-)), der Nebel irgendwie geil, das Feeling in der Tat wie in nem Game (kenne die Games net, vielleicht fehlt auch daher der Draht etwas)...sehr sukzessiver Plot, eben wie in einem Game: gehe Punkt A erhalte Info A und gehe zu Punkt B um Info B zu erhalten, usw. : hat recht gut funktioniert. Aaber: die FX waren im Schnitt OK, zwischen eher gut und eher schelcht. Waren halt auch sehr viele sehr unüberzeugende dabei. Die Länge: 130min waren zu viel imho. Die Auflösung war unüberzeugend umgesetzt(click to show/hide)
das Ende dagegen war spitze, seeehr düster und geisterhaft, dass(click to show/hide)
fand ich wieder spitze und hat den Film dann doch wieder Richtung 7/10 gehoben. Joa, vielleicht sinds auch 7/10, aber vorerst bleibe ich bei 6,5/10, da der Film mich einfach irgendwie net wirklich mitgenommen hat, die FX teils wirklich eher schlecht sind, was man aber zu Gute halten muss ist dass der Film für diese Art von Gamegenre super funktioniert. Resident Evil hätte so gedreht werden müssen...ob der Film nun Kenner des Spiels besser oder eher schlechter gefällt kann ich nicht einschätzen, ich denke mal aber eher besser.
Silent Hill :arrow: 8,5/10
siehe kleines Review :arrow: http://beyondhollywood.de/forum/index.php?topic=7822
Silent Hill
Die Spiele kenn ich nur auszugsweise, aber ich denke, dass SH eine wirklich gelungene Umsetzung eines Spieles ist. Die Geschichte ist natürlich relativ dünn, aber durch die visuellen Ideen und der guten Inszenierung, fällt das kaum auf. Stellenweise hatte ich schon das Gefühl, ein Computerspiel zu sehen, denn es geht im Grunde von Level zu Level. Das finde ich aber auch recht positiv, warum die Herkunft verleugnen. Wer sich damit abgefunden hat, wird sich wohl gut unterhalten können. So ist Silent Hill ein gut erzähltes Stück Mystery-Horror-Kino mit toller Atmo, klar erkennbaren, aber passenden CGI-Effekten, guten Schauspielern und mehr Gore als erwartet. Das totale Gruseln hab ich zwar ein bischen vermisst, aber die genannte Mischung funktioniert auch so recht gut. Super fand ich, dass die Musik aus den Spielen übernommen wurde (die Soundtracks kannte ich), die ist nämlich wie geschaffen fürs Kino. Generell kann man glaub ich sagen, dass Christoph Gans der richtige Mann für die Sache war, denn er hat das beste aus dem Stoff herausgeholt. Ganz groß sind übrigens die Kulissen, die helfen dann auch über den einen oder anderen nicht ganz so gelungenen Computereffekt hinweg. SH hat mir auf jeden Fall besser als die Resident Evil Filme gefallen und ist wohl tatsächlich eine der besten, wenn nicht sogar die beste Spiele-Verfilmung bis heute. 8/10
War am Freitag im Kino, konnte den Film aber nur zum Teil geniessen!
Hatte nämlich ca. 3 Reihen vor mir 2 Typen die andauernd blöde Kommentare zum Film usw. von sich gaben und erst noch Zigaretten rauchten.
Nach 2 x Ermahnen kam dann von mir dann ein lautes, herzliches:
"Ihr sche*** Schwu*** könnt ihr nicht mal Eure verd*** Fressen halten!!!" :arrow: ...was dann zu einem kleinen Handgemenge geführt hat...
Trotzdem, würde sagen guter Film: :arrow: 8/10
Zitat von: "H8machine"War am Freitag im Kino, konnte den Film aber nur zum Teil geniessen!
Hatte nämlich ca. 3 Reihen vor mir 2 Typen die andauernd blöde Kommentare zum Film usw. von sich gaben und erst noch Zigaretten rauchten.
Nach 2 x Ermahnen kam dann von mir dann ein lautes, herzliches:
"Ihr sche*** Schwu*** könnt ihr nicht mal Eure verd*** Fressen halten!!!" :arrow: ...was dann zu einem kleinen Handgemenge geführt hat...
Trotzdem, würde sagen guter Film: :arrow: 8/10
Komisch - in meiner Vorstellung wurde nicht gequatscht... die Leute haben zum Teil sogar mit dem "Atmen" aufgehört (na ja - für ein paar Schreckmomente zumindest...)
"Ihr sche*** Schwu*** könnt ihr nicht mal Eure verd*** Fressen halten!!!"
Ich hoffe echt auf eine Fassung ohne ihn. Falls sie nicht kommt, mach ich sie mir selber...
Irgendwie hat der Film eine starke Nachwirkung, wie ich finde. Je mehr ich nachdenke, desto mehr gefällt er mir eigentlich.Hey, genau wie bei mir. Hab' sogra schon überlegt ein zweites Mal ins Kino zu gehen. Denke 9/10 sind da locker drin. Der Film war bis auf Kleinigkeiten einfach sau stark :!:
soll aber nicht vor 2004 fertig werden.
Denke nicht, daß das was wird.
Mainstream pur, dabei ist das so ein geniales Spiel
naja.
Wo bleibt eigentlich die Nocturne Verfilmung???
Irgendwie hat der Film eine starke Nachwirkung, wie ich finde. Je mehr ich nachdenke, desto mehr gefällt er mir eigentlich.
Aber nichts gegen den Mann an sich, echt nicht..
Hä? Seh da nirgends nen Preis, schieß mal los, was wollen sie dafür haben???Mein Gott, du fauler Hund du! Klickste halt auf Das Produkt und "alle Angebote"... :-P